Friday, December 10, 2010

mayday???

Result final half dah keluar. waiting for another 3 more. ha..harap-haraplah ok. better ok than worst. hopefully. after facing about 4 months hardship. hope sangatlah result tak mengecewakan. owh..hari ni first time aku naik bas turun Bukit Jalil. mula-mula macam lost la kan. sebab tak pernah turun bas kat situ pon. then, I've made decision to call najay. Luckily, tadek aral melintang for her to answer my call. so, berpandukan direction on phone je la akhirnya aku sampai rumah. Bukit Jalil-Bandar Tasik Selatan-KL Sentral- Teluk Pulai...3 tren tu nak kena tukar... Thanks buddy tolong aku. sedangkan jalan kat rumah sendiri pun aku selalu lost gak.haha..gps dalam otak aku selalu rosaklah. kena gigit semut kot.ngee~ =D
Kisah asal camne la aku leh sesat situ: aku tertinggal bas. perghh..menyirap gak lah sebab aku dah call orang bas tu suruh hold jap, jangan jalan dulu. dan dia dah bersetujula bagi aku masa 5 minit. aku pon ok. dalam lebih kurang 3 minit lebih aku sampai aku nampak bas syarikat berkenaan dah ada. tapi pintu tutup lagi and still nobody inside. aku bajetlah bas lain kot. aku pi tanya kaunter bas ke Klang mai dah ka?terus je dia bagi aku nombor bas. what the h**k??aku tengok-tengok je...konpemla aku terlepas...semua bas jenama brand lain. takde satu pun bas no. plat yang die sebut tu...Lastly aku buat keputusan balik jugak tapi beli tiket pi KL la. dah itu je yang ada. yang bestnyer. duit beli tiket pon tak cukup.pinjamla kat member aku 'huda'. memang duit aku sampai-sampai rumah je. dalam wallet tu ada 7o sen jer...nasib la labu...bersyukur alhamdulillah la sebab memang sampai rumah terus. senang sikit hidup aku. tapi aku rasa cam oklah. pengalaman. at least aku tau la camne nak survive next time...erkk..akan ada next time ke?hmm...tajuk entri aku tak berkaitan..hee...gomennasai~

2 klik dan komen :):

beruang diabetes said...

aku penah sesat naek rapid. haha. p2 kakak tu pegi tanye, adek tak penah naek rapid ke? aku pun dgn jujur nye jawab, tak~ lol

komen aku tadek kaetan, tapi nak bitawu gak..HAHA

Atika Yusof said...

haha..no hal lah...tauxper..kalo bas mmg aku sesat lah. fail sikit.kalo tren boleh gak la ak survive..haha..sbb instruction die lebih sng utk difahami..huhuu