Friday, March 4, 2011

Gamophobia


Gamophobia???

atau

Takut kahwin???
Pernah jumpa orang macam ni??? atau adakah anda salah seorang???idk...
simptom-simptom gamophobia ni boleh dikesan melalui sikap. Biasanya kalau orang cerita pasal kawen ke atau kenen-kenen kan dia suruh kawen ke mesti dia mengelak, tak suka, marah atau apa-apa je lah tanda yang dia tak suka. Sebab-sebab gamophobia? of course segala yang berlaku ada sebab kan... sesuatu takkan berlaku tanpa sebab. mungkin disebabkan trauma sebab masa lampau atau keadaan sekeliling yang menyebabkan dia jadi macam tu. who knows~

Aku ada kenal sorang ni...tak pastilah dia gamophobia atau tak...tapi yang pastinya kalau sebut-sebut pasal kawen ke Berbuayafren berboyfriend ke...konpem dia tak suka...anti giler2 ah...sampai member yang memang rapat dengan dia pun da stop nak kacau-kacau dia pasal tu lagi. Masa mula-mula tau tu aku pon pelik jugak sebab adik dia da kawen dulu dah dari dia. kenapa dia nak marah-marah pulak kan kalo member-member rapat dia dok usik-usik dia. lagipon orang gurau-gurau je kan. Rupa-rupanya ada kisah sebalik sikap dia tu. Ayah dia kawen lain dan tinggalkan mak dia tergantung tak bertali (tali yg memang xkan nmpak kan). Duduk asing-asing tapi still lagi dalam status berkahwin selama da bertahun-tahun la jugak. Mungkin disebabkan hal tu dia tak suka bila orang sebut-sebut hal kawen-kawen ni. Kita tak tahu disebalik senyuman seseorang itu mungkin terdapat hati yang yang berduka.


aku nak emo-emo nih...
Tadi bukak metro ada statistik kat malaysia ni setiap 15 MINIT BERLAKU PENCERAIAN. what a surprise!!! Ingat senang ke keja kawen cerai ni...seolah-olah nilai perkahwinan tu dah takde erti lagi da takde value. senang je cakap nak cerai, nak mintak cerai semua. semuanya ni bergantung pada sikap. turut disebut dalam metro tu, kelalaian menunaikan kewajipan solat. hurm...fikir-fikir kanlah dimana kita meletakkan diri kita sebagai umat Islam.



p/s::aku kurang reti berkomunikasi aku rasa..lagi-lagi dalam menulis belog...lagi aku fail..ekekeke...merepek kerabu ajer..

2 klik dan komen :):

Sca Ndx said...

la chillek. lama2 hebat lah menulis blog. :)

Anonymous said...

alhamdulilah,saya xgamophobia