Sunday, September 30, 2012

matang?

Hey,

Budak-budak sekarang cepat betul matang. Tapi tak padan juga dengan kematangan yang diorang ada tu. Bagi aku matang tu bila kau da boleh fikir mana baik mana buruk mana patut mana penting mana mana manalah. Yang aku nampak kau berlagak macam da dewasa sangat tapi in the end still nak mengaku kau budak lagi, tak matang lagi. Tapi kalau orang bagi nasihat kemain nak mengaku dah besar dah matang bagai. Tolonglah... Hentikan stigma-stigma tak guna kau orang tu. Tak larat nak tengok.

Main point sebenar - Tolonglah hormati IBUBAPA anda sebelum terlambat.

p/s: Aku tak paham kenapa kematangan budak2 sekarang nampak macam kekurangan keajaran dan kekurangan keasaman. Lately banyak kes anak belasah bapa & sebagainya. Where's your respect???  Gosh... I'm into bishounen pulak sekarang. Tapi bishounen aku semua good2 type... Maafkan saya mak dan abah for every single mistakes I made. 

0 klik dan komen :):