Friday, March 19, 2010

Tau Tak???

Hai semua..Assalamualaikum~

Cikgu aku pernah cakap...
Orang baek tak ngaku yang diorang tu baek...
Kalau nak ngaku jugak tak boleh ke???hehehe....
ok2...sedar diri...kita ni hanyalah manusia biasa...sering melakukan kesilapan. Tak mahmudah. Jadi janganlah cepat sangat melatah nak nilai orang macam tu je. Siapalah kita yang tak mampu pun nak baca hati si dia. Ada ke kau nampak kat muka dia tulis 'saya budak baek...' atau 'saya budak jaat...' atau 'saya baru je lepas menipu tadi...' rasanya takde kan. Jadi tolonglah, jangan nak perasankan diri sendiri tu baik sangat.

Ustaz aku pulak pernah cakap...
What you give you get back...speaking wa cakap lu...huhu
Well apa yang kita pernah buat kat orang atau mengata sesuatu terhadap orang tersebut mungkin suatu hari nanti kita akan kena balik seperti yang pernah kita lakukan/katakan terhadap orang tersebut.wah ayat ta bleh bla..Biasa lah tu..selalu memang macam tu.macam karma. ko akan kena balik apa yang pernah ko buat kat orang tu. atau bila ko sakitkan hati orang tu, one day akan ada juga orang yang akan sakitkan hati ko through the same way walaupon takdelah exactly 10o% the same way tapi mesti ko akan rasa yang macam pernah terjadi sebelum ni sama ada ko yang buat atau ko yang de ja vu. Jadi janganlah nak sibuk-sibuk sakitkan hati orang through words neither acts... Tapi...kadang2 tak boleh elak cause it happen spontaneously...kan3..am i right???
Hope korang sudi-sudikanlah memaafkan diri ini yang memang penuh kekhilafan. Itu hanyalah ketidaksengajaan yang tidak dapat dielakkan...maaf~

3ntri ditulis kerana ada rasa bengang+bengkek (rasa nak oreo che3secake jer) terhadap junior2 bpa...Apa baguskah anda membuatkan kami ternanti2...

pinggan atas dulang,
nasi macam dingin,
ko tak nak datang,
aku nak tengok muka korang lagilah tak hingin.huh..


ok..mau caucincauu...

p/s: PESANAN TERSEBUT DITUJUKAN JUGA BUAT DIRI SAYA SENDIRI AGAR TIDAK LUPA UNTUK BERPIJAK DI DUNIA NYATA...

2 klik dan komen :):

Sofiayantie said...

hahaha...
klakor betul panton nyer..
hehe..
aku suke..
mereka ni mmg sgt kurang ajar ngan senior kan..
ni la junior zaman sekarang.. kalu dulu, brani r wat cm ni.. mesti kene ragging punyer.. huhu

adah said...

pada dowang mayb kite ni main2..xpe..masa dan pnantian tu akn trbayar gak nnt..x skrng..pd masa dpn..x pd ms depan..hanya DIA yg layak mnentukan..
(@_@)